Couscous met tofu

Alleen het FODMAP-dieet volgen kan vaak al erg ingewikkeld zijn. Dit in combinatie met een vegetarisch voedingspatroon, maakt het vaak nog lastiger. Daarom hier een recept met tofu voor een beetje inspiratie!

Ingrediënten voor 2 porties:

  • 150 gram glutenvrije couscous
  • 200 gram tofu (zonder toevoegingen)
  • 1 bospeen
  • 150 gram spinazie
  • Kruiden: 1tl kaneel, 1 tl paprikapoeder, 1 tl kurkuma, ½ tl peper, snufje chilipoeder
  • 2 eetlepels olie

Bereidingswijze:

  1. Schil de bospeen en snij deze in kleine schijfjes.
  2. Verhit de olie in een wok pan en laat de bospeen even verwarmen.
  3. Voeg de spinazie toe en laat deze slinken.
  4. Ondertussen snij je de tofu in kleine blokjes en voeg je ook deze toe. Laat het geheel nog ca. 10 minuutjes gaar worden.
  5. Tijdens het gaat worden van de groente en tofu, kun je de couscous bereiden, zoals aangegeven op de verpakking.
  6. Als beide componenten gaar zijn, voeg je de couscous toe in de wok pan. Breng het geheel op smaak met bovenstaande kruiden: uiteraard kun je de verhoudingen kiezen wat je zelf lekker vindt.
  7. En zo heb je een eenvoudig en lekker recept bereid!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *